Silje Carola

Hei folkens!Føl dere fri til å sende kommentarer! Her kan dere lese om livet mitt, alle de spennende menneskene jeg møter, hva jeg fyller dagene mine med og annet interessant stoff.

onsdag, april 25, 2007

Det er mange rare mennesker i verden...

.. og hvorfor sier jeg dette nå, i en alder av ca 22 år, 6 mnd, 4 dager og 6 t..? Er det virkelig sånn at jeg har brukt så lang tid på å finne ut av det, eller er det sånn at noe har fått meg til å gå til det skrittet å skrive et blogginnlegg om det.? Riktig ja. Siste alternativet va d riktige.. Idag så leste jeg at faktisk 1 av 2 menn, 50% av alle menn, 25 av 50 menn, 80 av 160 menn, 123 av 246 menn (osv osv.. men dere tok det nå håper jeg) mener at kvinner selv i stor grad kan skylde seg selv hvis de blir voldtatt. Seriously??? Hva skjer med at såå mange menn i vårt lille land ser så feil på en så viktig sak? Jeg er faktisk litt rystet over dette. det er ikke ofte jeg blir så rystet at jeg må skrive om det på bloggen, men det er jeg nå. Håper så sinnsykt at alle gutter/menn jeg kjenner og er i familie med, og gutter som eventuelt vil være kjæreste med eller gifte seg med mine venninner(eller venner hvis noen liker det best) er fra den andre halvparten.. de som vet at voldtekt mot kvinner er et overgrep og en voldshandling som kvinnen ikke skal ha noen skyld for. Kvinner skal bestemme selv og vil hun bare flørte så skal hun få lov til det! Herlighet!
Dette var årets mening fra carola sin side...:)
Ellers håper jeg alle får en nice uke:) Jeg skal i konf i helgen, det blir jo koshli:) Pluss at jeg skal treffe helene og øystein:):) blir bra.
Hei sveis!

5 Kommentarer:

At 25. apr. 2007, 19:07:00, Anonymous Anonym sier...

I KNOW!! Fikk helt bakoversveis da jeg så det i avisen i dag! Det er jo helt sykt at så mange menn i Norge tenker sånn! Hei sveis!

 
At 27. apr. 2007, 05:52:00, Blogger Tine Merethe Hoffsbakken sier...

artikkelen har nådd meg i usa tilogmed!og heldigvis har fru halvorsen skjønt at det nytter ikke skylde på innvandrere og kulturforskjeller,norske menn fra norge(født og oppvokst) var med og svarte på den undersøkelsen,lik det eller ei. Ikke nok med at sånne holdninger er helt bånn i bøtta,men så er det de som prøver seg å skylde på de som kommer til norge som innvandrere!!blæ sier jeg bare!!!samme hvem som har de holdningene,menn er menn,og de har ikke rett til å skyve skylda for et overgrep over på dama,det er nettopp på grunn av sånne ting at alt for få voldtekter blir anmeldt i det hele tatt!!

 
At 30. apr. 2007, 09:34:00, Anonymous Anonym sier...

HALLO:). Det er helkt tragisk. Hørte Karita sa at det var nødvendig å endre mentaliteten til gutter helt fra de er liten. Det er jo interessant, men lykke til med det! Så lenge ikke de som skal oppdra disse guttene ikke er helt med, så er det vanskelig å få det til! Mange av de siste voldtektene har jo vært innvandrere da, men det virker jo ikke som om de som er norske går av veien for en voldtekt eller to heller for å si d sånn! Hvordan er det i usa da, tenker de sånn der? Tine kom hjem snart!!!!! var det 12.mai alex hadde bursdag? Det er finale i grand prix den kvelden hvertfall.....!! Konge? klemzzz
HC! Hvordan e livet? kjærligheten?

 
At 30. apr. 2007, 11:09:00, Blogger Alex sier...

Hei Silje!
Bra innlegg! Jeg må si meg fullstendig enig i at det er sjokkerende resultater. Det er faktisk så drøyt at jeg setter spørsmåltegn ved om det kan stemme. Som representant for det mannlige kjønn skjønner jeg ikke på noen måte at menn kan gjøre sånne ting eller mene at kvinner har et medansvar. Jeg så en likestillingsekspert som uttalte seg om at ansvar og at ordet ble benyttet/forstått feil i denne sammenheng. Men, jeg vet ikke om jeg tror på det heller. Det er liksom så drøye tall at det må bare være et mindretall som har tolket det i en annen retning enn ønskelig.
Etter min mening så må voltektsmenn være "sykelige" eller mangle noe viktig. Jeg tror at vi alltid kommer til å ha syke folk. I den sammenheng mener jeg IKKE at kvinner har et ansvar om å te seg, kle seg, slutte å flørte eller forandre sin atferd. Det er ikke der problemet ligger! Poenget mitt er heller å spørre seg om hva en kan gjøre for å være sikker som kvinne. Syke menn vil ikke forsvinne med det første så desverre må kvinner lide for dette. Det er menns holdninger som MÅ forandres.

 
At 30. apr. 2007, 11:31:00, Blogger Silje C sier...

Hey ALEX!! jee!! Konge at du vil være med å diskutere dette. Det er helt sykt ja! Det er absolutt holdninger som må endres ja! Men det er litt av en utfordring å skulle forandre så mange menns holdninger altså! Vi vil jo ikke ha et samfunn hvor kvinner må gjemme kroppen i burkaer heller! Det er utrolig bra at dette er kommet frem egentlig, da ser man at det faktisk er noe som er grunnleggende feil i samfunnet vårt, og at det må skje endringer. Dette temaet er viktig og det er bra at diskusjonen har kommet seg opp på nivåer som stortinget. Ingen kan lukke øynene for noe som dette!
Ha en strålende dag!

 

Legg inn en kommentar

<< Home